Persbericht – Livestream Westland Event op HortiValley.nl groot succes

Posted by

Livestream Westland Event op HortiValley.nl groot succes

Op donderdag 15 oktober organiseerde de gemeente Westland de zesde editie van het Westland Event bij FloraHolland in Naaldwijk. Omdat ook dit jaar het aantal aanmeldingen het aantal toegangsplaatsen overtrof, bood de portal HortiValley, het nieuwe virtuele startpunt voor de tuinbouw, de thuisblijvers de mogelijkheid om het Westland Event via een livestream te volgen. Op het hoogtepunt waren er z’n 300 kijkers die de livestream volgden. Over de hele middag en avond hebben bijna 800 mensen het Westland Event (of delen daarvan) via de livestream gevolgd.

Naast de livestream deed de redactie van HortiValley ook verslag via twitter. Door de gezamenlijke inspanningen met onder meer de gemeente Westland en alle bezoekers aan het event, was de hashtag #westlandevent tussen 16.00 uur en 20.00 uur zelfs trending topic in Nederland. Pas aan het begin van de avond werd #westlandevent van de eerste plek gestoten door #televisierring.

Voor het thema Tuinbouw in Transitie: de kracht van veranderen had het WestlandEvent een viertal prominente sprekers gevraagd: Yuri van Geest, ambassadeur van Singularity University, hoogleraar Jan Rotmans, Hein Deprez, topman van Greenyard Foods Group en retailexpert Koen Hazewinkel. Wil je weten wat deze sprekers over de tuinbouw in transitie hebben verteld tijdens het Westland Event? Dan kun je het event terugkijken op Hortivalley. In de komende week zullen de verschillende presentaties ook als loss clips op de portal worden gepubliceerd.

HortiValley is hét virtuele startpunt voor de tuinbouw. Dit online platform wil bezoekers de veelzijdigheid, studiemogelijkheden, carrièrekansen en innovatiekracht van de nationale tuinbouw tonen. Het portal is opgericht door de Stichting Greenport Food & Flower Xperience met ondersteuning van Greenport Horti Campus en Westland Marketing. De livestream werd mogelijk gemaakt door JEM-id, HortiLeads en EndeSystems.

Add a comment

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Blijf up to date met ontwikkelingen in de Greenport met onze nieuwsbrief:

Greenport Horti Campus

Greenport Horti Campus is een bundeling van krachten van bedrijven, onderwijs, kennisinstellingen en overheden om de innovatiekracht en concurrentiepositie van de Greenport Westland-Oostland-Barendrecht blijvend te versterken. De partners in de Greenport Horti Campus willen beter onderwijs voor studenten en medewerkers, kennis dichter bij de ondernemers organiseren en aansprekende faciliteiten.

Greenport Horti Campus

Copyright © 2013 Greenport Horti Campus. Alle rechten voorbehouden.